2010. május 22., szombat

Gnocchetti di pecora



Nyílt egy tejbolt a közelben, ahol házi tej-és sajtféleségeket lehet kapni.Itt bukkantam rá a friss házi juhtúróra.Gondoltam, kipróbálok egy olasz receptet, amit már régóta szerettem volna.A juhtúró olasz megfelelőjét nem ismerem, ha bárki tudná, legyen olyan kedves, és írja meg nekem.Tehát a "gnocchetti di pecorát" átalakítottam juhtúrós gnocchi-vá, amúgy a többi hozzávaló  egyezik az eredeti recepttel.Különleges ízű tészta lett,nagyon passzol hozzá a gorgonzola sajt vagy a zsályás vaj.Aki szeret kísérletezgetni a tésztákkal, annak ajánlom ezt a receptet!


Hozzávalók:

2 tojás
150 g juhtúró
annyi liszt, amennyit felvesz a jól gyúrható, ruganyos tésztához
só, bors, szerecsendió
petrezselyem
friss zsályalevél
parmezán
vaj

Elkészítés:
A tojásokból , a juhtúróból és a lisztből jól gyúrható, puha tésztát gyúrunk, közben hozzáadjuk a fűszereket.Lisztezett deszkán kis kígyókat formálunk a tésztából, és 1 cm-es darabokat vágunk le róla.Ezután a darabokat villán végigsodorjuk, hogy barázdák keletkezzenek a gnocchin.Ezáltal a szósz jól átitatja.Lobogó vízbe dobjuk a kicsikéket, és ha feljönnek a víz tetejére, leszűrjük.Vajon megdínsztelünk, vagy inkább csak átforgatunk néhány darab zsálya-és petrezselyem levelet, rádobjuk a gnocchikat, és átkeverjük.Tányérokba szedjük, és parmezánt reszelünk rá.
Tipp: lisztezzük gyakran a kezünket a tészta sodrásakor, nehogy ráragadjanak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése