2010. május 20., csütörtök

Fehércsoki torta







Az interneten böngészve akadtam rá erre a finom tortára.Valami krémeset akartam kreálni, és ez a mascarponés süti  pont megfelelőnek bizonyult.Aki nem szereti a tömény vajas tortákat, az tartson velem, és próbálja ki ezt a könnyű fehércsokis krémet.A mascarpone semleges íze miatt jó krém-alapanyag,akár elég bele reszelt citromhéj,és egy kis cukor ahhoz, hogy kész tortakrémet kapjunk.Én tettem bele olvasztott fehércsokit, és mazsolát.Válasszunk jó minőségű mascarponét és csokit, megéri.

Hozzávalók:
Piskótatészta:

175 g vaj( én 1 dl olajjal helyettesítem)
175 g cukor
1 citrom héja
4 tojás
100 g liszt
1 tk.sütőpor
100 g mandula
1 narancs leve(elhagyható)

Krém:

200 g jó minőségű  fehércsokoládé
1 doboz mascarpone
maszola
Díszítés:
csokoládéforgács

Elkészítés:
A piskótához a tojások sárgáját keverjük ki a cukorral, citromhéjjal és a vajjal.Ha kifehéredett hozzáadhatjuk a lisztet, a sütőport, a mandulát ,pici narancslevet és végül a keményre vert tojásfehérjét.A masszát egy szilikonformába öntjük, és 35 perc alatt megsütjük.Ezalatt a fehércsokit vízgőz fölött megolvasztjuk, majd tűzről levéve belekeverjük a mascarponéba.Maszolát szórunk bele, és elkeverjük csomómentesre.Ha a piskóta kihűlt, kettévágjuk, és bekenjük a krémmel,az oldalát is.Csokiforgáccsal vagy kakaóporral díszítjük.Hűtőbe tesszük hogy jól megdermedjen a tortánk.

















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése