2010. október 24., vasárnap

Szilvás muffin






Ma reggel , amikor felkeltem, azon gondolkodtam, mit kellene enni reggelire.Általában pirítóst  készítek  szilva-vagy áfonyalekvárral, vagy mézzel.A pirítósra olívaolajat csepegtetek, és rá egy kis lekvárt.Nagyon finom, a kedvenc reggelim.Ezután jön a kihagyhatatlan kávé.Enélkül nem is indulhatna jól a nap.De valahogy most másra vágytam.Így jött a gyorsan megsüthető muffin.Szilvát összeturmixoltam, és ezt is tettem a tésztába.Amikor kisültek a vörösbor-sárga színű muffinok,fahéjillatot árasztva,mindjárt jobb kedvre derültem.Tejjel egy rendhagyó, de finom reggeli lett belőle.

Hozzávalók 12 db muffinhoz:
  • 10 dkg zabpehely
  • 2,75 dl író
  • 10 dkg cukor
  • 2 evőkanál vaníliás cukor
  • 15 dkg liszt
  • 50 g aprított mogyoró
  • 1 és fél tkanál fahéj
  • 2 és fél tkanál sütőpor
  • fél kanál szódabikarbóna
  • 1 tojás
  • 0,8 dl növényi olaj
  • 15 dkg szilvapép
  • citromhéj
  • a lazításhoz tej

Elkészítés:
a zabpelyhet turmixoljuk össze, és keverjük el az íróval, hogy jól megdagadjon.A lisztet keverjük össze a cukorral, szódabikarbónával,sütőporral,fahéjjal, citromhéjjal és a mogyoróval.Üssük bele a tojást, és adjuk hozzá az olajat.Keverjük hozzá az írós zabpelyhet, és ha meg így is sűrű lenne a tészta, higítsuk tejjel.A masszát lazán keverjük össze, majd kanalazzuk muffinformákba, de csak félig.A szilvapépből tegyünk a tésztára egy kanálnyit, majd jön az újabb tésztaréteg. Ha még maradt ki a szilvapépből, tegyük a muffinok tetejére.180 fokon süssük 30 percig.Amikor már a szilva karamellizálódótt, és a tészta is szép aranybarna, készen vagyunk.Várjunk 10 percet, mielőtt kivesszük őket a formákból.Finom, puhák lesznek a muffinok.Szórjuk meg a tetejüket fahéjas cukorral.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése