2010. október 8., péntek

Csirkepaprikás paradicsomos galuskával





"Lenn az alföld tengersík vidékén,
ott vagyok honn, ott az én világom;
börtönéből szabadult sas lelkem,
ha a rónák végtelenjét látom."
/Petőfi Sándor-Alföld/

Az alföldi csirkepaprikásról jutott eszembe ez a vers, amelyet biztos mindenki ismer.A csirkét már sok formában ettem, jó magyar csirkepörköltként, aminek természetesen nincs párja a világon, különösen ahogy anyu csinálja.Olyan érzékkel találja el az ízeket, hogy  senki más!Szerencsére pár trükköt már én is ellestem tőle, de van még mit tanulnom.Aztán itt van a grillcsirke, ugyancsak a magyar a legjobb szerintem, a finom és narancssárga sült kérgével, és nem utolsósorban a töltött csirkecomb.Hogy más vizekre evezzek, nagyon ízlett a tunéziai csirkés kuszkusz,ami nem meglepő, hiszen a török megszállás idején sok keleti hatást szívott magába a magyar konyha.Na de térjünk vissza az én csirkepaprikásomhoz.Mitől lesz alföldi?Hát a gombától, a zöldpaprikától és a paradicsomtól.Ezt adtam a raguhoz,mellé pedig paradicsomos galuskát, a változatosság kedvéért.

Hozzávalók(2 személyre):

  • fél kg csirkeaprólék
  • 1 nagy fej hagyma
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 2 db paradicsom
  • 2 db paprika
  • pirospaprika, só, vegeta,
  • 3 fej gomba
  • 2 kanál tejföl
Galuska:
  • 2 db tojás
  • liszt, annyi, hogy ragacsos tésztát kapjunk a tojással elkeverve
  • só, bors
  • 1 kanál sűrített paradicsom
  • petrezselyem
Elkészítés:
a hagymákat dinszteljük meg , majd dobjuk rá a feldarabolt csirkét.Sózzuk, tegyünk rá pirospaprikát, öntsük fel  nagyon kevés vízzel.Daraboljuk bele a paprikat(ami lehet erőspaprika is) ,paradicsomot és a gombát.Pici cukorral és vegetával ízesítsük.Főzzük takaréklángon kb.40 percig.A galuskához a tojásokat keverjük el lazán  kevés liszttel, sózzuk és adjunk hozzá paradicsompürét és vágott petrezselymet.Forrásban lévő sós vízbe szaggassuk bele egy kiskanál segítségével.Amikor feljönnek a galuskák a víz felszínére, már jók.Szűrjük le, és keverjük el a paprikás levével.(1-2 kanálnyival.)Tejföllel kínáljuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése