2010. október 12., kedd

Babsaláta



Amikor elkezdtem a blogom megírását,nem gondoltam bele, hogy itt minden alkalommal valami újat kell mutatni.Úgy éreztem, hogy van kedvem írni, és főzni-sütni, tehát belevágtam.Bevallom egyrészt azért is, hogy egy helyen össze legyenek gyűjtve mindazok a  receptek, amelyek fontosak nekem.Így egyszerűen belépek a blogomba, és kikeresem a kívánt receptet.Van még rengeteg ötletem, és bevált recept a fejemben, amit a jövőben majd megírok és elkészítek.A másik dolog, amivel nem számoltam, hogy megváltozik a hozzáállásom az ételekhez.Sokkal jobban élvezem az ételek illatát, és színét.A zöldségeket-gyümölcsöket általában nem szokták szagolgatni, de mivel fotózni kell az elkészített ételt, elkerülhetetlen, hogy ne figyeljünk fel a részletekre.Egy pillanatra megállok, és élvezem a színek és illatok kavalkádját.Az is el kezdett érdekelni, hogy melyik ételhez milyen fűszereket használjak.A fűszerezés az egyik titka a jó ételnek,nagyon feldobhatja, de el is ronthatja az ízeket.Nem beszélve a fejlődésről, amit tapasztalok .A főzési-sütési technikám egyre kifinomultabbá válik, és egyre jobban eltalálom az ízeket.A blogírás tehát fokozza a kreativitást , és a konyhaművészetnek nincs határa,ez  is bebizonyosodott számomra. Térjünk vissza a mai ételhez, ami a babsaláta.Vannak olyan zöldségek,vagy alapanyagok, amelyeket kerülök.Azért, mert vagy nem tudom, hogyan is használjam fel, vagy mert  több időbe telik az elkészítésük.Valahogy a perifériára szorulnak, mint például  a káposzta és a bab.Találtam egy jó receptet a fehérbabhoz, és ki is próbáltam.Ezek után biztosan több kedvem lesz babot enni.

Babsaláta( 2 főre):
  • 1/4 kg  száraz fehérbab
  • 1 fej lilahagyma
  • 2 tojás
  • olívaolaj, só, bors
  • petrezselyem
  • 5 db koktélparadicsom
  • 3-4 kanál balzsamecet
Elkészítés:
A babot áztassuk be este, majd reggel tegyük fel főni sós vízben, és főzzük puhára.Szűrjük le, locsoljuk meg olívaolajjal.Adjuk hozzá a felkarikázott hagymát, főtt tojást, koktélparadicsomot.Sózzuk, borsozzuk, vágjunk rá friss petrezselymet.Locsoljuk meg balzsamecettel, és tegyük hűtőbe.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése