2010. június 7., hétfő

Cavatelli sajtmártással




A gorgonzolának a felhasználásán gondolkoztam, mikor megtaláltam a receptkönyvemben egy sajtmártást.Egyik hozzávalója pont a gorgonzola volt,és mivel még sosem csináltam meg, most eljött az ideje.Eredetileg a recept ruccolaval irja, én petrezselyemmel helyettesítettem ruccola híján.Illik ez a mártás a cavatellihez, orecchiettéhez és a raviolihoz is.

Hozzávalók 2 személyre:
  • 2 mélytányérnyi cavatelli  száraztészta(így a legkönnyebb kimérni a fejentkénti adagot)
  • 2 dl tejszín
  • 10 dkg gorgonzola
  • 5 dkg pecorino
  • 1 cs petrezselyem
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 2 ek.olívaolaj
  • némi reszelt citromhéj(nagyon jól illik a tejes, vagy sajtos mártáshoz)
  • csipet szerecsendió
Elkészítés:

A tésztát főzzük ki  kb.12 perc alatt, ezalatt a szószt is elkészítjük.Olívaolajon megdínszteljük az áttört fokhagymát, hozzáadjuk a tejszínt, gorgonzolát,pecorinot, szerecsendiót és a citromhéjat.Rottyanjon pár percet, majd a végén beleszórjuk a felaprított petrezselymet.A kifőtt tésztát leszűrjük,és beledobjuk a szószba.Átkeverjük .Ne sózzuk, elég sós lesz a sajtoktól.  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése