2011. március 23., szerda

Medvehagymás rizibizi, sült hekktörzzsel






Ime egy igazán tavaszias fogás.A sült hal mellé jól passzol a rizibizi, amit most rendhagyóan fokhagymával és medvehagymával is fűszereztem. A hekktörzseket megtiszítottam, bevagdostam majd besóztam.Bemaszíroztam a bőrét halfűszerrel, majd tojásba és zsemlemorzsába forgattam, és forró olajban aranybarnára sütöttem.( oldalanként 4-5 perc elég)


A rizibizihez 3-4 evőkanál olajon megdínszteltem egy szál apróra vágott sárgarépát, 5 perc elteltével hozzáadtam 2 csupor borsót. A zöldségeket 10 percig pároltam, majd hozzáöntöttem 1 csupor rizst.Dínszteltem 5 percig, majd felöntöttem 2,5 csupor vízzel.Adtam hozzá 1 db leveskockát, 1,5 kanál sót, csipetnyi szerecsendiót, borsot, 1 gerezd fokhagymát és 5 levél medvehagymát felaprítva.
Miután a rizs megpuhult, lezártam a gázt, és hagytam tovább puhulni a zöldségekkel együtt.Ha túl száraz lenne, öntök hozzá még egy kis vizet.


A medvehagymát én méregtelenítőként használom, ilyenkor tavasszal rendkívül jó hatást gyakorol az emberi szervezetre.Felső léguti megbetegedésekre kitűnő, de a szív-és érrendszeri panaszokra is fogyasztják.Lassítja a koleszterin lerakódását az érfalon, vérnyomáscsökkentő, és javítja a végtagok keringését.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése