2014. június 21., szombat

Focaccine con rosmarino e pomodoro





A focaccia olyan mint a pizza, csak üresen. Ez a változat nagyon jól sikerült, talán a házi tej és a meleg miatt.
1 nagyobb darab élesztőt ( kocka 1/5-e) feloldottam egy pici meleg vízben, majd a langyosított tejjel együtt( 3 dl) beletöltöttem a dagasztógépbe. 2-3 kanál olaj és fél kg liszt is ment bele, ilyenkor elindítom a gépet, és addig keveri, amíg össze nem áll. 2 mokkás kanál só kell bele, majd az állagától függően liszt. Fontos, hogy a tészta lágy, szinte ragacsos maradjon, a kelés után is, kb. 1 óra alatt megkel. Lisztezett kézzel kitettem a tepsibe, és szétdaraboltam kisebb gömbökké, majd meglapogattam, és megszórtam sóval, rozmaringgal, és paradicsomszeletekkel. A napon kelt még 10 percet, majd 200 fokon készre sütöttem, kb. 12-15 perc elég.
Lehet enni köretként salátához, vagy lehet rá tenni felvágottakat, illetve magában is finom.
Puglia tartományban tesznek főtt burgonyát is a tésztába, legközelebb egy tipikus pugliai töltött pizzát is sütök, kíváncsi leszek a különbségre. Jó étvágyat, és jó kísérletezgetést!!