2011. december 24., szombat

Bon Bon házilag 2.


 

Hmmm, a bonbonok! A képen látható háromféle típus, a kerek az olasz trüffel, a sötétbarna a marcipános, a mogyoróbarna az amarettós. Mind nagyon finom lett, alig lehet abbahagyni az evésüket, ezért jó sokat csináltam, mert holna érkezik a vendégsereg...

Olasz trüffel

2 tábla étcsokit feldaraboltam, és (1, 2 dl tejszínben, amit felforrósítottam )elkevertem. Folyékony massza lett belőle. A masszához kevertem amarettólikőrt ( pár csepp, de lehet többet is) és mandulaaromát ( 1-2 cseppentés), reszeltem bele friss narancshéjat. Összekevertem és lehűtöttem. Amikor formázhatóra dermedt, kakaóporba forgattam.

Amarettós bonbon

Ugyanúgy készül, mint az olasz trüffel, csak 2 tábla csoki helyett 1 és egy negyed táblát tettem a tejszínbe. A többi hozzávaló u.a. Szilikon bonbonformát kikentem olvasztott tejcsokival, és amikor megdermedt, betöltöttem a krémet. Lezártam csokival a bonbon alját és kihűtöttem.

Marcipános bonbon

Kimaradt egy kevés a diós és az amarettós bonbon töltelékéből. A kettőt összekevertem, és meg adtam hozzá 1 kanál nutellát. Szilikon bonbonformákat kikentem étcsokival, és minden bonbonsapkába egy apró marcipángolyót tettem. (A marcipánt készen vettem, és ebből lecsippentettem egy ujnyit, amit golyóvá formáltam.) Belenyomkodtam a sapkába, majd erre jött a krém. Lezártam a sapkákat, és kihűtöttem. Anyu kedvence ez a marcipános lett, mert amikor beleharap, szépen látszanak a rétegek.Remélem, adtam néhány inspiráló ötletet nektek a bonbonkészítéshez, és ti is bátran próbálkozzatok, a fantázián múlik az egész...