2013. május 23., csütörtök

Paradicsomleves parmezánnal és bazsalikommal

Zuppa di pomodoro con basilico e parmigiano







Nyárias , könnyű ebédre vágytam, és ahogy keresgéltem , megtaláltam a www.bbcgoodfood.com-on ezt a finom mediterrán levest. Friss paradicsomból lenne az igazi, de a jó minőségű sűrített paradicsomlé is megteszi. 2 kisebb fej hagymát négy részre vágtam, 2 gerezd fokhagymával együtt megdínszteltem olívaolajon, majd egy kanálnyi liszttel átforrósítottam. Felöntöttem egy üveg paradicsomlével, kis vízzel, beledobtam 1 db leveskockát, sóztam, borsoztam, cukroztam, és felforraltam. Aki szertne, tejszínt is adhat hozzá.Nem kell sokáig főzni, a végén parmezánnal meghintettem és friss bazsalikom leveleket tépdestem a tetejére. Az illata egy mediterrán kertbe varázsolt, és az íze sem volt utolsó! Főtt hús mellé ajánlom, vagy magában, esetleg pirított bruschettát lehet mellé falatozni. Jó étvágyat.