2012. február 15., szerda

Gnocchi di zucca

A hóesés elkeserít. Azt hittem, hogy vége, erre megint esett. Remélem, két hét, és vége. A képekhez no komment, a hangulat magáért beszél:((




Na de a főzési tudomány hóviharban sem áll meg. Sőt, ezeket a képeket kint fotóztam, ami elég vicces volt a mínusz fok és a havazás miatt, de legalább nem kellett vaku.
A sütőtökös gnocchit választottam, gondoltam megcsinálom, olyann rég gyúrtam tésztát, hogy kedvem támadt hozzá. 2 db sütőtök szeletet feldaraboltam, és puhára pároltam. Amikor langyosra hűlt, összekevertem 1 csupor liszttel és egy csipetnyi sóval. Lisztezett deszkán fél centis hengereket gyúrtam, és késsel kis darabokat szaggattam. A darabokat villán átsodortam, majd lobogó vízben kifőztem. Amint feljönnek a  víz tetejére, szűrjük le. Vajat melegítettem, és szárított zsályát szórtam bele. Amikor felhevült a vaj, beledobtam a gnocchikat. Átforgattam a vajban, majd tányérra szedtem. Reszeltem rá parmezánt.