2013. június 20., csütörtök

Mi is az a bergamott?

A minap találtam egy bergamott szappant az egyik üzletben. Citrusos, friss illata van, nagyon hűsítő a zuhany, amikor használom. Gondoltam, utána járok kicsit, mi is az a bergamott. Egy citrusféle, sok parfüm alapanyaga, az egyik leghíresebb bergamott a calabriai, egyedülálló aromája miatt a parfümgyártók is innen hozatják a bergamottot. Készül belőle finom lekvár, ha valaki szerencsés lenne, és hozzájutna, 2 kg hámozott bergamottot össze kell főzni 1,6 kg cukorral, amíg lekvár sűrűségű nem lesz. Isteni íze van. Készül belőle szappan, parfüm, illetve illóolaj. Igazi nyári gyümölcs, aromája frissítő, stresszoldó hatású. Ennek hatására citromlekvárt készítek, majd hozom a receptjét...






házi citromlekvár

Elkészítettem a saját citromlekváromat, bergamott híján megtette a citrom is. 2 kg meghámozott citromot  és 4-5 db citrom héját összefőztem 1,6 kg cukorral, és addig főztem, amíg ragacsos, lekvár állaga nem lett.( 2-3 óra hossza) Isteni finom, frissítő, kellemes ízű. Reggel pirítóssal eszem, olívaolajat csepegtetek a kenyérre, és a lekvárt rákenem. Kávéval fogyasztom.